dilluns, 2 de març del 2020

Les deux premiers jours de ski

Salut,j’espère que vous êtes en train de profiter ces jours comme moi!

Le dimanche était le premier jour de ski , nous nous sommes levés à 8 heures pour nous préparer pour skier et faire des sandwiches pour le déjeuner et ainsi  être prêt pour 9 heures pour prendre la navette qui nous conduisait aux pistes.
Je dois dire que j’étais très nerveuse et que j’avais un peu peur parce que je ne me souvenais de rien de la manière de skier et je voulais rien me casser ou beaucoup tomber parce que je ne voulais pas me ridiculiser ou que les autres se moquent de moi, parce que les autres semblaient professionnels. Pour descendre la première piste, nous avons pris une télé-ski qui t’amenait en haut, quand il était temps de descendre, j’ai attendu d’être la dernière et je suis descendu avec le père de Jade car les autres allaient beaucoup plus vite que moi. Le reste de la matinée a été plutôt bien, je suis tombé parfois, mais pas beaucoup, j’ai quand même préféré rester avec les adultes toute la journée car les adolescents avaient un rythme que je ne pouvais pas suivre même dans mes rêves.
Pour manger, nous nous sommes tous assis à côté d’une piste, sans skis évidemment, et nous avons mangé les sandwiches que nous avions fait le matin et certains ont mangé des muffins, de la compote...Après avoir mangé, j’ai skié une heure de plus et  deux des mères et moi sommes allés dans un bar au sommet de la montagne,il était très beau parce qu’il avait une vue sur les montagnes autour et sur des gens qui skiaient. Nous sommes retournés au chalet vers 16h30 avec le bus , où nous avons rencontré certains des autres,en arrivant au chalet, la première chose que j’ai faite a été de prendre une douche car les autres étaient en train de manger,alors quand ils ont fini de tout manger et de se doucher nous avons joué aux cartes jusqu’à l’heure du dîner.
Le lundi, nous nous sommes levés et nous avons fait la même chose que l’autre jour, nous nous sommes habillés et nous avons fait les sandwiches, j’en ai fait deux au jambon et un au jambon et au fromage.Nous avons skié toute la matinée, et ça s’est très bien passé, je ne suis pas tombé, mais j’avais quand même un peu peur, car je pouvais tomber et me faire mal. Quand nous nous sommes arrêtés pour manger,je suis tombé, et je suis tombé sur la tête et tout le monde regardait, c’était vraiment embarrassant mais les amis sont venus m'aider. Quand j’ai mangé les sandwiches, j’ai fini par manger le jambon et le fromage en premier et j’ai mangé le sandwich au beurre, j’aime tout ensemble , mais le sandwich au beurre simple me plaît plus. Au début de l’après-midi, je skiais bien, mais au bout d’une heure, j’étais super fatiguée et j’avais mal, alors je tombais tout le temps et je finissais par me blesser la hanche et finir avec des bleus sur tout le corps. Quand nous sommes retournés au chalet, je suis allée directement à la douche et plus tard nous avons tous joué aux cartes à nouveau,et après le dîner nous sommes allés dormir, et la vérité je me suis endormi à la seconde car j’étais morte.



     

El diumenge va ser el primer dia d’esquí, ens vam aixecar a les 8 del matí per preparar-nos per esquiar i fer entrepans del dinar i així estar a punt a les 9 del matí per agafar la llançadora que ens va portar a les pistes.
He de dir que estava bastant nerviosa i que tenia una mica de por perquè no recordava res de com esquiar i no volia trencar-me res ni caure molt perquè no volia semblar tonta  ni que els altres es riguessin de mi ja que ells semblaven professionals. Per baixar a la primera pista, vam agafar un teleesquí que ens va portar fins  a dalt, quan era el moment de baixar, vaig esperar a ser l’última i vaig baixar amb el pare de Jade perquè els altres anaven molt. més ràpid que jo. La resta del matí va estar força bé, vaig caure algunes vegades, però no gaire,i vaig  preferir quedar-me amb els adults tot el dia perquè els adolescents tenien un ritme que no podia seguir ni tan sols en els meus somnis.
Per menjar, ens vam asseure al costat d’una pista, evidentment sense esquís, i vam menjar els entrepans que havíem fet al matí i alguns vam menjar magdalenes, compota ... Després de menjar, vaig esquiar una hora més i dues de les mares i jo vam anar a un bar a la part alta de la muntanya, era molt bonic perquè tenia una vista de les muntanyes del voltant i de la gent que esquiava. Vam tornar al xalet cap a les 16: 30h amb la llançadora , on vam trobar-nos amb  alguns dels altres que també tornaven, arribant al xalet, el primer que vaig fer va ser dutxar-me perquè els altres estaven berenat, i quan van tornar tots berenar i dutxar-se vam jugar a cartes fins a l’hora de sopar.
Dilluns ens vam despertar i vam fer el mateix que l’altre dia, ens vam vestir i vam fer els entrepans, en vaig fer dos amb pernil i un amb pernil i formatge. tot el matí i va anar molt bé, no vaig caure, però encara tenia una mica de por perquè em podia caure i fer-me mal. Quan vam parar a menjar, vaig caure, de cap i tothom estava mirant, va ser molt vergonyós, però els van venir a ajudar-me. Quan vaig menjar els entrepans, vaig acabar menjant primer el pernil i el formatge i menjar el sandvitx de mantega sol, m’agrada tot junt, però m’agrada més el simple entrepà de mantega. A principis de la tarda, estava esquiant bé, però al cap d'una hora, estava súper cansada i amb dolor a tot el cos, així que queia tot el temps i vaig acabar fent-me mal al maluc i amb blaus per tot el cos. Quan vam tornar al xalet, vaig anar directament a la dutxa i després vam tornar a jugar a les cartes, i després de sopar vam anar a dormir, i la veritat crec que vaig adormir-me el segon perquè estava morta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada